Hogyan építsünk fel egy kézműves vállalkozást?

Szerző
Gulyas Dora
Dátum
szeptember 27, 2021

Most mondhatnám, hogy ez az a cikk, amit mindenképpen el kell olvasnod, de az túl nagy bullshit lenne. Bár jó visszajelzlseket kaptam a céges hitvallásommal kapcsolatban, szóval kockáztasd meg.

Amit le kell szögeznem, hogy sose akartam saját vállalkozást, de azt hiszem ez már mondtam. Volt jópár rosszul sikeredett melóhelyem, aztán Anyum mindgi mondta, hogy találjak valamit, ami a sajátom, amiért csakis én vagyok a felelős. mondhatnám, hogy mindig hülyék voltak a főnökeim, de ez valószínűleg csak részben volt igaz….

De most nem is ez a lényeg. Sokan kérdeztétek már, hogy miket tartok fontosnak egy vállalkozás beindításakor, na ezt most nézzük meg:

  1. hihetetlen, de kell egy JÓ ÖTLET – mindig ezt mondom, hogy olyan valami, amit Te is megvennél – ez még elő fog jönni párszor.
  2. olyan bizniszbe kezdj bele, ami ELADHATÓ. Ezalatt több résztvevő is van, nézzük őket sorban. Ha mondjuk szalvétákat hímzel, de csodálatosan, akkor az anyagárat és a rászánt időt is ki kell fizetni érte, így beárazod a kézzel hímzett szalvétákat 15.000 forintra. Mert ugye utána jársz, beszerzel mindent, a hímzés pedig macera. Na de te mondjuk megvennél 15 ezerért egy szalvétát? nálam őszintén szólva úgy történik az árazás, hogy: mennyi az alapanyagár, illetve mennyit tudk belőle elkészíteni egy óra alatt. Ez lehet, hogy enm túl professzionális, de tudom, hogy mennyi bevételt szeretnék egy hónapra és tudom, hogy napi6heti szinten milyen bevételt kell produkálnom. mindig úgy képzem az árakat, hogy belegondolok, hogy én ennyiért megvenném-e.
  3. KINEK gyártasz? Nem lehet mindenkinek. Ez függ az értól, az anyagtól, a színektől, a stílustól, rengeteg dologtól. Egy példa a sajátom: az én közönségem leginkább a saját keresettel rendelkező felnőtt nők, 23-50 éves korig. Ez nem azt jelenti, hogy ne nyitnék másfelé, de ez még így is tág. A közönségem szereti az egyedi dolgokat, szereti az ékszereket, a színeket, a kiegészítőket és szeret egyedi ajándékot adni. Meg kell találni a megfelelő célcsoportot, hogy tudd, hol, hogyan kell kommunikálni.
  4. tudj vele AZONOSULNI. Akkor lesz sikeres a márkád, ha be tudsz állni mögé teljes szívvel, arccal. Ha így teszel, boldog leszel. Ha így teszel, hiteles leszel.

Mondanám, hogy vannak még rejtett tartalékaim, de most igazából a grafomániámat akartam kicsit kiélni. Biztos mondok majd még okos dolgokat, olvass, írj blogot! <3

köszi, hogy elolvastad!

Dóri, azaz Betonka

Oszd meg a barátaiddal

Szerző
Gulyas Dora

Dóri, azaz Betonka